Kutsal intiharı tasavvufçular, ölmeden önce ölünüzle tarif ettiler.
Zamanı uzmanlar, zamanı sürekli akan bir dereye benzetiyorlar. Akan dere değil, sudur. Su, sabit duran çevreye göre hareket halindedir.
“Zamandan söz edince, onu anlıyoruz kesinlikle; bir başkasının ondan söz ettiğini duyunca da yine anlıyoruz” (Augustinus, İTİRAFLAR 24,176).
“Nedir gerçekten zaman?
Eğer hiç kimse bana sormazsa ne olduğunu biliyorum; ama bir soran olur da açıklamaya kalkarsam, bilmiyorum” (Augustinus, İTİRAFLAR 14, 17).
Asıl sorun bizim ihtiyacımız olan 20 saniyeyi tetikleyecek etkenin gelişi dışardan mı içerden mi olduğudur. Dışardan olursa öldü, içerden olursa intihar etti derler.
Bu eylemin içinde neden biz yokuz sorulmalı değil mi?
zaman göreceli bir kavram zaten bilimsel anlamda da.ışık hızından dolayı uzayda daha yavaştır zaman dünyaya göre mesela.bunlar çok derin mevzular…benim bahsettiğim bazı durumlarda fazla vaktiniz yoktur ve çabucak karar vermeniz gerekir.düşünmeden yapılan bir hareket belki ama insan bence hissettiği kadar yaşar duygusuz yapılan hiç bişey yaşanmamıştır.ve eğer bi aşk ya da gönülden sevdiğiniz birini korumak pahasına ölmek elden ayaktan kesilip başkasına bağımlı hale geldikten sonra ölmekten daha güzel.
iyiler ve kötüler farkı kendini unutanlar ve fedakarlar için olması gerekiyor. Ancak çok zaman “keşke” boğazımıza takılır. O zaman önceki doğrumuz ile sonraki yanlışımızı bulamayız. Hangisi olmalıydı deriz. ama geçenle kalan farksız olmuştur. Şeytan dahi yaptığının doğru olduğunda tam karar veremediği değilmi ki, kötülüğü iyilik adına tekrar tekrar yapmaktadır.
Kutsal intiharı tasavvufçular, ölmeden önce ölünüzle tarif ettiler.
Zamanı uzmanlar, zamanı sürekli akan bir dereye benzetiyorlar. Akan dere değil, sudur. Su, sabit duran çevreye göre hareket halindedir.
“Zamandan söz edince, onu anlıyoruz kesinlikle; bir başkasının ondan söz ettiğini duyunca da yine anlıyoruz” (Augustinus, İTİRAFLAR 24,176).
“Nedir gerçekten zaman?
Eğer hiç kimse bana sormazsa ne olduğunu biliyorum; ama bir soran olur da açıklamaya kalkarsam, bilmiyorum” (Augustinus, İTİRAFLAR 14, 17).
Asıl sorun bizim ihtiyacımız olan 20 saniyeyi tetikleyecek etkenin gelişi dışardan mı içerden mi olduğudur. Dışardan olursa öldü, içerden olursa intihar etti derler.
Bu eylemin içinde neden biz yokuz sorulmalı değil mi?
BeğenBeğen
zaman göreceli bir kavram zaten bilimsel anlamda da.ışık hızından dolayı uzayda daha yavaştır zaman dünyaya göre mesela.bunlar çok derin mevzular…benim bahsettiğim bazı durumlarda fazla vaktiniz yoktur ve çabucak karar vermeniz gerekir.düşünmeden yapılan bir hareket belki ama insan bence hissettiği kadar yaşar duygusuz yapılan hiç bişey yaşanmamıştır.ve eğer bi aşk ya da gönülden sevdiğiniz birini korumak pahasına ölmek elden ayaktan kesilip başkasına bağımlı hale geldikten sonra ölmekten daha güzel.
BeğenBeğen
iyiler ve kötüler farkı kendini unutanlar ve fedakarlar için olması gerekiyor. Ancak çok zaman “keşke” boğazımıza takılır. O zaman önceki doğrumuz ile sonraki yanlışımızı bulamayız. Hangisi olmalıydı deriz. ama geçenle kalan farksız olmuştur. Şeytan dahi yaptığının doğru olduğunda tam karar veremediği değilmi ki, kötülüğü iyilik adına tekrar tekrar yapmaktadır.
BeğenLiked by 1 kişi