Dalgınlıktan nasıl kurtuluruz?

fsdfsd

 

Dalgınlık kişinin dikkatsiz ve unutkan davranışlar gösterdiği bir durum.Genelde sakarlıklara, başarısızlıklara, mutsuzluğa sebep olduğu içinde motivasyon düşüren bir durum.

Peki böyle mi devam edicek? hayır. Şimdi söyleyeceğim önerilerle dalgınlık ve dikkatsizlikten kolayca kurtulabilirsiniz.

1) İyi beslenin

Belkide en önemlisi diyebilirim. Çünkü iyi bir sabah kahvaltısı yapmak sizi hem uyanık tutar hemde güne 1-0 önde başlatır kesinlikle.

fgdgd

İdeal bir sabah kahvaltısının içinde yumurta olmazsa olmazdır. Sevmiyor olabilirsiniz ama çoğu vitamini içinde barındıran omega 3  ve müthiş bir protein kaynağı. O yüzden yiyin mutlaka özellikle beyazını.

Ara öğünlerde fındık, kuru üzüm gibi kuruyemişlerde zihin açıcı ve oldukça yararlı. Günlük 25gr yeterliymiş.

Gün içinde size hazımsızlık yaratmaması için tıka basa doluncaya kadar yememeniz, öğle akşam yemeklerinde salata ve sebze tüketmenizde sizin faydanıza.

 

sdasdsa

Çok çikolata yemek, aşırı şekerli tatlılar tüketmek beynin düşünme kabiliyetini zayıflatacağı ve verimizini düşüreceğinden mümkün olduğunca az tüketin.Onun yerine elma, nar, erik gibi meyveler tüketin.

2) Düzenli spor yapın.

İllede gidin fitness salonunda ağırlıklar kaldırın ya da saatlerce egzersiz yapın demiyorum.Sabah akşam 15’er dakika ya da masanızda yapabileceğiniz egzersizler.

sdsdds

Basit vücut esnetme egzersizleri ya da dışarda yapılan yarım saatlik tempolu yürüyüşlerin bile o kadar çok faydası var ki.

Sizi zinde tutar.Enerjinizi, kendinize olan güveninizi artırır. Sizi daha dinç ve güçlü yapar. O yüzden sporu hayatınıza sokun ve bi daha da çıkarmayın.

3) Yapacağınız işe odaklanın

Üstteki ikiliyi düzenli olarak yaptığınız taktirde kendinizi daha rahat hissedecek ve daha kolay odaklanabileceksiniz zaten ama bunun dışında eklemek istediğim şeyler var.

BB7JC0S

Yapacağınız işe odaklanmak. Bu market alış verişi yapmak ya da atmden para çekmek gibi kolay bişey de olabilir. Her ne yapıyorsanız o ana odaklanın. Eğer odaklanmakta zorluk çekiyorsanız,yorgunsanız biraz uyuyabilirsiniz. Sonra yapmanız gerekenleri yazın,kitaba deftere, panona, aklına biyere yazın işte… Hepsini aynı günde yapamazsın belki ama elinden geleni yapmalısın ve yapacağın işe başladığında geçmişini ya da o gün yaşadığın tüm olumsuzlukları unutarak sadece o an yapacağın şeye odaklanmalısın.

Sıkıldığında , bunaldığında, verimsizleştiğin anda derin bir nefes alarak durup şunları düşünmelisin.

sdfsdf

Ben neden burdayım?

Geçirdiğim zamanla hallettiğim işler tutarlı mı? Nasıl gidiyorum?

Elimdeki bu işi yaparsam ya da yapamazsam sonuçları ne olur?

Masa başında kendime eziyet ederek çalışıyor gibi görünmektense kendime fayda sağlayacak başka işler yapmalı ya da adam gibi çalışmalıyım !

4) Pozitif olmaya çalışın

fdff

Çalışın dedim farkettiyseniz. Çünkü mutluluk diye bişey yok mutlu olduğumuz anlar var.Bunların az ya çok olması bizim ölçütümüz.

Yaşanılan kötü olaylardan ders çıkarıp devam etmek, hep en iyisi daha iyisi için çabalamak, etrafa somurtmak yerine hafifçe tebessüm etmek, yıkıcı değil yapıcı olmanın önce kendinize sonra etrafınıza yapacağınız  en büyük iyiliklerden biri olduğunu unutmayın.

 

sadfef

 

 

tfdt

Buda biraz gülmen içindi 😀

5) Sürekli öğrenin.

dfdrf

Aman bu ne işime yarıycak demeyin. Beyin kullandıkça gelişir böylece uyanık kalır. Sürekli kendinize sorular sorun. Merak ettiğiniz şeyleri öğrenin.Hiç bir işinizi ertelemeyin yazın, çizin beyninizin alıcağı son raddeye kadar direnin. Sürekli kendinizi ”yapabilirim” , ”başarıcam” diyerek motive edin.

6) Kendinizi sevin.Hatta çok sevin

sddfds

Kendinize özen gösterin. Bembeyaz dişleriniz, mis kokan saçlarınız, temiz kıyafetlerinizle çıkın her zaman dışarıya. Kimse için değil ama kendinizi sevdiğiniz için.Ses tonunuza da yansısın bu. Lafınızı dinlettirmeyi bilin. Bunlar size güven vericektir. Değerinizi bilin.

cekelinikalbimden tarafından yayımlandı

Acılarla besleniyorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: