Nasıl marjinal olunur?

Marjinal asıl adı ”marginal”  kişinin toplumda ki sıradan bir insan gibi toplumla kaynaşabilen ama giyim, yaşam tarzı ve düşünsel boyutu ile onlardan farklı olan kişi demektir.

dfs

 

Aykırı olmak diğerleri gibi olmamak çoğu zaman güzeldir ama abartılmadığı ve kendi benliğinizden çıkmadığınız sürece. Sıradan insanlar herkes gibi olmayı tercih eder çünkü farklı olmaktan, olumsuz tepki almaktan korkar. O yüzden marjinallik birazda cesaret işidir, özgür ruhlu olmaktır, değişime açık olmaktır.

vxc.jpgghfgdh

 

Tabiki herkes başkalarının görüşlerinden etkilenebilir bunları kendi fikirleri ve araştırmaları doğrultusunda özümseyip kendi düşüncesini yaratır.

Mesela eleştirel felsefenin babası olan Kant :

Ödev ahlakını savunur. Düşüncesi her şartta kurallara uymaktır. Örneğin ; trafik polisinin olduğu bir yerde, kırmızı ışık yanınca duran araba sürücüsü, trafik polisi olmadığı zaman da hatta gecenin ortasında, etrafta hiç kimse yokken bile ödev ahlakının gereği olarak kırmızı ışıkta durabilmelidir. Bu çoğu kişinin yapmayacağı bişey…

 

xfdfg

Ayrıca öğretisiyle bilimsel bilginin olanaklı olduğunu göstererek, Newton fiziğini temellendirir. Yani fikir üretmek sürekli araştırma içinde olmak sizi diğerlerinden farklı kılarken aynı zamanda saygınlık katar.

Marjinal olmak ve kendi benliğinizi bulmak için bolca araştırma yapıp kendi özgün fikrinizi üretmelisiniz. Her şeyinizle marjinal olabilirsiniz fikir, hareket, dış görünüşünüzle…

Burda önemli olan özenti olmadan özgün olarak kendi tarzınızı yansıtıyo olmanızdır.

 

fggf

Robotlaşmış gibi herkesin aynı şeyi yapıp onun farklı olması marjinal birini rahatsız etmez çünkü o her şeyin farkındadır ve kimsenin ne dediğine bakmadan yapmaya devam eder.

 

sdfsd

 

Görmekten sıkıldığınız insan tiplerinden sonra marjinal olan kendini hemen fark ettirir ve muhtemelen şöyle bi tepki verebilirsiniz 😀

gfsd

 

 

Marjinal olmak bazı şeyleri olduğundan farklı görmek, her an düşünmek, var olanı kabullenmemek, çoğunluktan farklı düşünsende kendi doğrularına inanmak, tarzını bulmak ve havalı görünmektir ve bunu sadece özgüvenli insanlar yapabilir.

dsds

Kendi fikrinin olmasıdır. Popüler olan müziği değil senin hoşuna gideni dinlemektir, çok okuyup çok gezip çok tecrübe edinmektir ve en sonunda farkını ortaya koyup kim ne derse desin ” ben buyum ” diyebilmektir marjinal olmak.

ıklj

 

Ve son olarak Napoleo ‘ nun bir sözü var : ” İki şey dünyaya hükmeder.Biri kılıç, diğeri düşünce. Kılıç, eninde sonunda düşünceye yenilir. ”

Güçlü ve marjinal olmak istiyosan düşünmeyi sakın bırakma…

 

 

 

 

 

 

cekelinikalbimden tarafından yayımlandı

Acılarla besleniyorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: