Ne yaşadın be Gülben… Şaka maka tam 5 yıldır yazmayı unutmuşum. Araya kocaman bir pandemi ve ne olaylar girdi. Ama siz bu koca dünyadaki benim hayatımda neler olduğunu okuyacaksınız ve belki kendi hayatınıza eklemek isteyeceğiniz şeyler olacak. Konu konu bölmek istedim aşk, iş, hedefler falan diye… Neyse çok uzatmadan 5 seneye neler sığdırmışım bir görelim. Umarım daha sık yazabilirim buarada hem kendime anı kalmış oluyor hem de birine küçücükte olsa farkındalık sağlamak, yardım etmek beni mutlu ediyor. O zaman let’s goooooooooooo

Devamını oku: 2024 yılından Life Update!!!!!

İŞ/KARİYER

Belkide en çok stress yaşadığım konulardan biriydi. Ben ne iş yapıcam? Serüvenimi önceki yazılardan bakarak biraz anlayabilirsiniz ama ben kısaca özetleyeyim. Bir sene mezuna kalmanın ardından hemşirelikle başlayan ardından yapamayıp yatay geçişle Endüstri Mühendisliği’ne geçmiş. Ne olmak istediğinden bir haber birinin öyküsü hahah. Şu an yaklaşık 3 yıldır IT alanında genelde remote çalışan birine dönüştü bu kişi. İstediğim şey bu muydu bilmiyorum ama hayat beni buraya sürükledi bir şekilde. Ama bu alanda devam etmek istiyor muyum? I don’t think so… Bir 5 yıl sonra bambaşka bir mesleği denerken görüşürüz artık. 😀

IT’deki kurumsal hayatım haricinde tabiki denediğim başka işlerde oldu. Pandemi döneminde instagramda yönettiğim ingilizce müzik, viral videoları çevirdiğim sayfamı büyütebilmiştim. Bunun karşılığında aldığım küçük reklam gelirleri olmuştu ama bir süre sonra ondan da sıkılıp bıraktım. O sırada mini sanal asistanlık, çeşitli sayfalara içerik üretme gibi deneyimlerimde oldu ama bu alanda full time geçim sağlamak bana göre çok zordu.

Son zamanda denediğim işler ise amazon’da eticaret, etsy’de digital wall arts ve çok alakasız ama tarot reader oldu. Bu alanların hiç birinde istediğim kadar kazanamadım ama çok bir şeyde kaybetmedim aksine denediğim için mutluyum aklım hala yapamadıklarımda gfgdfhgf

OKUL/EĞİTİM

Endüstri Mühendisliğinden mezun olduktan sonra Türkiye’de mastera devam etmeyi hiç düşünmedim açıkçası. Buarada erasmus yazımda konu dağılmasın diye bahsetmek istememişim ama 2019 yılında babamı kaybettim. Ve ardından pandemi başlamıştı zaten bu yüzden yurt dışı planlarımı ertelemek istedim.

Ama elimden geldiğince kurs ve sertifikalar almaya çalıştım. Bunlar genelde yarıda bıraktığım kurslar oldu ama olsun. Almanca kursu, aklıma bile gelmeyen bir sürü online kurslar, pilates kursu ve son zamanlarda başlamış olduğum yoga eğitmenliği… Bu alana ilerde yönelir miyim bilmiyorum ama yoga ve meditasyonun bana çok iyi geldiği kesin…

Onun haricinde okula gitmeden de aldığım çok fazla life lessons da oldu tabi onlardan sonra ayrı olarak bahsetmek istiyorum. Ama son zamanlarda kendimi gerçekten yorgun hissediyorum. Öğrenmek değil de insanlar beni yoruyor…

AŞKKKKKKK

Ve gelelim en önemli konuya aşk hayatım. ❤ Güzel haberlerle gelmek isterdim ama hala flört aşamasına geri döndüm arkadaşlar. Bunun hedeflerimle de büyük bir ilişkisi var tabi o konuya da geleceğim. Tabiki 5 yıl içerisinde ilişkilerim oldu ama bitmesi gerekiyordu ve bitti. O zamanlar çok üzülsem de şu an önemsediğim bir konu değil açıkçası (o sırada evlenen eximi stalklıyorumdur gsfsfhs) Bir ilişkim hariç diğerleri çok kötü bitmedi. Hepsinden ben ayrılmak istedim bir süre sonra. Ya hedeflerimiz farklıydı ya da uyum sağlayamadığımız çok fazla konu vardı.

Büyük ihtimalle benim için doğru kişi ve zaman değillerdi. Yine de beyin zaman geçtikçe kötü anıları unutuyor. İşte bu yüzden her şeyi yazıyorum diyormuşum. 😀 Güzel anıları hatırlıyorum genellikle yani yaşamam gerekiyormuş. İlla ölene dek beraber olucaz diye başlamıyoruz tabi ilişkilere. Ama her ilişki bitişinde de insan biraz yıpranıyor. O yüzden artık uzun soluklu bir ilişkim olmasını istiyorum. 5 sene sonra update gelir hahah.

Kısacası I’m still single and happy. Ben ilişkilere de deneyim olarak bakıyorum. Eski ilişkilerimden sonra ne istemediğimi öğrenmiş oldum hahah. Ve özellikle 25 yaşından sonra karakterimin biraz daha oturduğunu ve ilişkide aradığım şeylerin değiştiğini hissediyorum. O yüzden bazı ilişkiler de iyi ki olmamış diyorum.

HOBİLER

İşte en sevdiğim konu. Keşke şuan hobilerimle çok rahat bir şekilde geçinebiliyorum diyebilseydim resmen dream life’ımı yaşıyor olurdum. Buna da bir 5 sene sonra update gelecekkkk. Hangi birinden başlasam… En çok uğraştıklarımdan bahsedip biraz açıklamakta istiyorum resimlerle eski zamanlardaki gibi.

Yoga/Pilates

En çok ilgilendiğim hobilerimden biri. Özellikle pandemiyle beraber youtube’dan açıp kendim yapmaya çalıştığım yoga serüvenimi yazıldığım spor salonundaki yoga dersleri ve yoga kamplarına giderek devam ettirmeye çalıştım. Şimdi de hobinin ötesinde bunu bir gelire de çevirebilir miyim acaba diyerek yoga eğitmenliği eğitimine başladım. Bakalım neler olacak.

Pilateste yoga ile beraber aynı şekilde yaptığım bir spor. Ama özellikle reformer pilateste bana çok iyi gelmişti. Sürekli ara versem de bu spora devam etmek istiyorum çünkü kaslarımı çok rahatlatıyor.

Yüzme

Bu zaten klasiklerden biri. Yazları genelde denizde veya kısmen havuzda yüzsem de düzenli yapamıyordum. Son zamanlarda kapalı yüzme havuzuna yazıldım ve bahar döneminde de yüzebiliyorum. Bu hobi de beni çok rahatlatıyor gerçekten. Keşke üşenmeyip daha sık ve erken saatlerde gidebilsem…

Tasarım/Çizim

Bu da özellikle pandemiden sonra ilgilenmeye başladığım bir alan oldu. Genelde karakter çizmeyi seviyorum. Bitirdiğim bir kaç sketch oldu. Sonra bunları digital ortamda yapıp neden satmıyorum diyip etsy’de digital wall artlar üretmeye başladım. Şu an bundan çok az bir gelir elde etmiş olsam da böyle şeylerle uğraşmak ve bir şeyler üretmek beni mutlu etmiyor. Bu arada değişmeyen klasik en çok hala pinterest’ten ilham alıyorum.

Ara ara tuval üzerine de bir şeyler yapmayı deniyorum. Yine son zamanlarda gittiğim heykel workshoplarında kil ile oynayıp bir ürün ortaya çıkarmak benim için terapi gibiydi. Sanatsal bir kişilik oldum yani…

Seyahat

Seyahat etmeyi hep çok seviyordum zaten. Pandemi’den sonra tekrar Schengen vizesi alıp Avrupa’ya küçük seyahatler yapabilme şansım oldu. İtalya, Yunanistan ve Hollanda’ya gittim. Yine Türkiye’de de bol bol yaz tatillerine katılmaya çalıştım son 5 senede Türkiye’de gittiğim yeni yerler Fethiye, Bodrum, Antalya, İzmir ve Didim oldu. Yakın zamanda da Mardin’e gitmeyi planlıyorum değişiklik olsun haha.

SAĞLIK

Mental olarak önceki yazılarımı okuduğumda çok depresif olduğumu farkettim. Hala biraz öyleyim 😀 Ama bunu özellikle son zamanlarda daha çok açtığımı düşünüyorum. Olumsuz duygulara tek başıma kendimi hapsetmektese yardım aldım. Terapilere giderek bilinçli düşünmeyi kendime empoze etmeye çalıştım. Aklımıza gelen otomatik düşünceler genelde olumsuz oluyor ne yazık ki. Bu düşünceye kapılmak yerine daha yerine gerçekçi olanı koyup daha çok harekete geçmeye çalışıyorum.

Yine ağlamak benim comfort zone’um ama artık felaket oldu,hiç bir şey düzelmeyecek gibi değil de rahatlamak için ağlıyorum ve kısa sürede normale dönebiliyorum.

Fiziksel olarak da çok şükür iyiyim. Sadece online çalıştığım için biraz hareketsiz bir yaşamım var. Kiloma ise hala zayıfsın diyorlar ama eskiye göre daha az zayıfım. Sadece yüzümde büyük değişimler oldu; burun estetiği geçirdim. Ve inşallah bu hafta çıkacak olan diş tellerim var. Saçlarımda arada renkleri değişir gibi oldu ama şu an kendi doğal renkindeler. Eskiden sevmesem de artık düz ve ortadan ayırarak kullanmayı seviyorum saçımı.

HEDEFLER

Gel gelelim en önemli konuya. Yeni hedeflerim ve planlarım neler? Yakın zamanda almış olduğum Amerika vizem var. Ve bu yaz New York’a yerleşmeyi planlıyorum. Ne iş yapacağımı bilmiyorum. Şu an Türkiye’de IT’deki işime devam ediyorum. Mantıklı olarak Amerikada’da aynı işi yapabilirim ama iş başvurularım şu an yapamazsın diyor haha. Diğer hedeflerimden maddeler halinde bahsetmek istiyorum.

-Remote bir iş bulup Amerika’da bir süre yaşadıktan sonra uzun soluklu bir seyahate çıkmak.

-Hobilerim ile de iyi miktarda para kazanabilmek ve en azından 2 iş modelimin bana pasif gelir getirebilmesi.

-Amerika’da evimi alabilmek ve tek başıma araba kullanabilmek. (evet hala tek süremiyorum dfhghdgf)

-Amerika’da çalışma ve oturum iznimi alabilmek.

-Kazanacağım paranın bir kısmı ile güzel yatırımlar yapabilmek ve 40 olmadan emekli olmak umarım ki para kazanma derdim olmadan rahatça hobilerimle ilgilenebileyim.

Son madde hariç yazdıklarım genelde 5 yıl içindeki hedeflerim denebilir. İlk aklıma gelenleri yazmaya ve gerçekçi olmalarına özen gösterdim. Bunlar ne zaman ve nasıl olacak bilmiyorum ama yolcukta olmanın tadını çıkartmaya çalışıyorum ne kadar stressli olabilse de. Umarım siz de yazımı okumaktan keyif almışsınızdır ve kendinizden bir şeyler bulabilmişsinizdir. Çok uzatmak istemediğim için önemli kısımları özet geçtim ve size içimi döktüm. Umarım kısa zamanda tekrar görüşürüz. Kendinize çok dikkat edin öptüm…


Yorum bırakın